Ratio: 0 / 5

Inicio desactivadoInicio desactivadoInicio desactivadoInicio desactivadoInicio desactivado
 

L'Equip de Govern Municipal exigeix a Televisió Espanyola, TVE, “un tracte per a les Falles de València igualitari al d'altres festes de l'Estat”. La Comissió de Govern ha analitzat este matí la “situació de discriminació de la nostra ciutat”, que afecta les inversions i infraestructures i la projecció d'elements culturals, patrimonials i de projecció turística, com és el cas de les Falles.

De fet, el portaveu municipal Joan Calabuig ha subratllat la “plena i unànime identificació” de tot l'Equip de Govern amb la posició de l'alcalde en la seua reunió de dijous amb la ministra de Foment, la postura del qual ha qualificat de “no tolerable”. Així mateix, el portaveu ha exigit “una resposta i un compromís clar de TVE amb la festa de les Falles”, especialment en un moment en el qual totes les institucions recolzen la declaració de les nostres festes com a Patrimoni de la Humanitat.

L'Equip de Govern realitza esta exigència “que és ferma, justa i imprescindible”, ha subratllat Calabuig, i que ha de concretar-se en la transmissió de diferents activitats del programa de festes de les Falles. Segons el portaveu municipal, en estos moments la cobertura “no està a l'altura del que són les nostres festes i de la seua importància, i no és ni molt menys la que els correspon”.

Pel que fa a la reunió de l'alcalde de València, Joan Ribó, amb la ministra de Foment, Ana Pastor, l'Equip de Govern ha recolzat la denúncia del primer edil, que qualificava d’“inacceptable la falta de compromisos concrets i la discriminació de València per part del Govern Central”. Tal com ha denunciat Joan Calabuig, “durant el mandat anterior, el Govern va anunciar tot un seguit de compromisos i inversions que ja advertírem que eren totalment falsos”. “Ara –ha continuat- en els Pressupostos Generals de l'Estat ja es veu que eren un mer engany electoral, i que no existeix cap voluntat per part del Ministeri de Foment de donar solucions als problemes que estan tenallant la ciutat, com són els casos de la connexió de barris com Natzaret, que passa per l'ampliació del túnel de Serradora, o les infraestructures ferroviàries vitals per a València”.

                       

AJUNTAMENT DE VALÈNCIA

GABINET DE COMUNICACIÓ

Valencia, viernes 4 de septiembre de 2015

El Equipo de Gobierno pide “una respuesta clara de TVE para que las Fallas reciban el mismo tratamiento que el resto de las fiestas del Estado”

EL AYUNTAMIENTO DE VALENCIA EXIGE A FOMENTO UN “TRATO IGUALITARIO ANTE LA FALTA DE COMPROMISOS I LA DISCRIMINACIÓN DE LA CIUDAD”

El Equipo de Gobierno Municipal exige a Televisión Española, TVE, “un trato para las Fallas de Valencia igualitario al de otras fiestas del Estado”. La Comisión de Gobierno ha analizado esta mañana la “situación de discriminación de nuestra ciudad”, que afecta a las inversiones e infraestructuras y a la proyección de elementos culturales, patrimoniales y de proyección turística, como es el caso de las Fallas.

De hecho, el portavoz municipal Joan Calabuig ha subrayado la “plena y unánime identificación” de todo el Equipo de Gobierno con la posición del alcalde en su reunión del jueves con la ministra de Fomento, cuya postura ha calificado de “no tolerable”. Asimismo, el portavoz ha exigido “una respuesta y un compromiso claro de TVE con la fiesta de las Fallas”, especialmente en un momento en el que todas las instituciones respaldan la declaración de nuestras fiestas como Patrimonio de la Humanidad.

El Equipo de Gobierno realiza esta exigencia “que es firme, justa e imprescindible”, ha subrayado Calabuig, y que debe concretarse en la transmisión de distintas actividades del programa de fiestas de las Fallas. Según el portavoz municipal, en estos momentos la cobertura “no está a la altura de lo que son nuestras fiestas y de su importancia, y no es ni mucho menos lo que corresponde”.

En cuanto a la reunión del alcalde de Valencia, Joan Ribó, con la ministra de Fomento, Ana Pastor, el Equipo de Gobierno ha respaldado la denuncia del primer edil, que calificaba de “inaceptable la falta de compromisos concreto y la discriminación de Valencia por parte del Gobierno Centra”. Tal como ha denunciado Joan Calabuig, “durante el mandato anterior, el Gobierno anunció toda una serie de compromisos e inversiones que ya advertimos que eran totalmente falsos”. “Ahora –ha continuado- en los Presupuestos Generales del Estado ya se ve que eran un mero engaño electoral, y que no existe ninguna voluntad por parte del Ministerio de Fomento de dar soluciones a los problemas que están atenazando a la ciudad, como son los casos de la conexión de barrios como Nazaret, la ampliación del túnel de Serrería, o las infraestructuras ferroviarias”. {jcomments on}

Otros articulos relacionados.....
 Buscador Grupo Pladesemapesga con tecnología de Google

En el motor de búsqueda te ayudamos a encontrar exactamente lo que buscas.

 AyTP Acción y Transparencia Publica..